Jüdisches Leben in EuropaMit der Hilfe des Himmels

Promises - endlich auf Video!


 

[ARABIC]
What did you do today, to promote peace?

במזרח-התיכון:
זה הרגע לעורר את חזית השלום

מאמר מערכת של ה"דיילי סטאר"

'עכשיו' הוא תמיד רגע טוב ליוזמות פעילות שמטרתן להניע את תהליך השלום במזרח-התיכון. אבל לרגע זה ולשבועות הקרובים יש סיכוי גבוה במיוחד להניב פירות חיוביים.

מדוע? משום שהאיחוד האירופי שואף למלא תפקיד אזורי משמעותי יותר, והשליח המיוחד של האו"ם למזרח-התיכון, טרייה לארסן, נמצא כרגע בשטח. משום שטורקיה שואפת להצטרף לאיחוד האירופי, ויש לה השפעה על ישראל ויחסים טובים איתה, ובה בעת היא שחקנית מתוחכמת בפוליטיקה האזורית.

מה המשמעות של עובדות אלו? כשמשלבים את כולן יחד, המשמעות היא שיש לפלסטינים הזדמנות לרתום אינטרסים אזוריים אירופים וטורקיים במהלך דיפלומטי בציר בריסל-אנקרה, על-מנת ליצור מציאות חדשה. אבל כדי שמהלך כזה יוכל להתממש צריכים הפלסטינים, ובייחוד הקיצונים שבהם, לוותר באופן זמני לפחות על המחלוקות הקשות ביותר ביניהם ולהניח את נשקם, ולפעול למען מטרה משותפת.

מובן שלא קל לבצע מהלך כזה, אבל צריך לנסות. הסיכסוך הישראלי-פלסטיני צריך להיפתר ב- 2005, השנה שנקבעה באופן טנטטיבי במפת הדרכים של הקווארטט כמועד להקמת מדינה פלסטינית עצמאית. הפלסטינים יטעו אם יחכו עד לאחר הבחירות האמריקניות בנובמבר על-מנת לפעול בכל כוחם לקידום מהלכים שיהפכו את המדינה שלהם ליותר מחלום.

בקצרה, הפלסטינים יעשו שירות גדול לעצמם ולרוב הישראלים, המעוניינים גם הם בשלום, אם יקדמו את החזית המדינית עכשיו, עוד לפני הבחירות בארצות-הברית, כך שהממשל האמריקני הבא כבר ימצא משהו על השולחן לקראת סוף השנה.

פורסם במקור ב"דיילי סטאר" ב- 9 ביולי 2004 בקרו באתר העיתון ב- www.dailystar.com

http://www.sfcg.org/cgnews
שירות החדשות CGNews מציע חדשות, מאמרי דעה, כתבות ופרשנויות של מומחים מקומיים ובינלאומיים, העוסקים בטווח רחב של נושאים הקשורים למזרח-התיכון.
hagalil.com 21-07-2004


DE-Titel
US-Titel
Books




 

מה אתם חושבים?

Copyright: hagalil.com / 1995...

haGalil onLine