Jüdisches Leben in EuropaMit der Hilfe des Himmels

Promises - endlich auf Video!


 

What did you do today, to promote peace?

קורבנות ההכחשה האחרים
ז מחמוד אל-ספדי

ירושלים – כבוד הנשיא, אני כותב אליך בעקבות ההכרזה על כוונתך לארגן כנס על השואה בטהראן, ב- 11 וב- 12 בדצמבר, ואני מקווה בכנות שמכתב זה יובא לידיעתך.

ראשית, הרשה לי להציג את עצמי: מחמוד אל-ספדי, אסיר לשעבר מירושלים הכבושה. שוחררתי לפני פחות משלושה חודשים מהכלא הישראלי, שם ישבתי שמונה-עשרה שנים בגלל חברות בחזית העממית לשחרור פלסטין והשתתפות פעילה בהתנגדות לכיבוש במסגרת האינתיפאדה הראשונה. מאז נבחרת לנשיא, עקבתי בעניין רב אחר ההכרזות שלך, בעיקר אלו הנוגעות לשואה. אני מכבד את התנגדותך לציוויים האמריקניים והמערביים בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית, ומאמין שקובלנתך על אמת המידה הכפולה של העולם לגבי הפיתוח הגרעיני של משטרים מסוימים לגיטימית.

אך מרתיחה אותי התעקשותך על הטענה כי השואה מעולם לא התרחשה, והספקות שלך לגבי מספר היהודים שנרצחו במחנות הריכוז וההשמדה, במעשי טבח מאורגנים ובתאי גזים, המובילים לשלילת המשמעות ההיסטורית האוניברסלית של התקופה הנאצית.

הרשה לי לומר, אדוני הנשיא, בכל הכבוד הראוי, שהכרזת הכרזות אלו מבלי להכיר באמת את תעשיית המוות הנאצית. אתה מסתפק בקריאת עבודותיהם של כמה מהמכחישים – קצת כמו אדם הצועק מעל באר, ושומע רק את הד קולו. אני מאמין שאסור לאדם במעמדך לטעות טעות עצומה כל-כך, שכן היא עלולה להיות מופנית נגדו, ומה שגרוע עוד יותר, נגד בני עמו.

בדומה לך ולמיליוני אנשים בעולם – וביניהם למרבה הצער גם פלסטינים וערבים רבים מספור – גם אני האמנתי שהיהודים מגזימים ומשקרים בכל הנוגע לשואה, וזאת מעבר לעובדה שהתנועה הציונית וישראל משתמשות בשואה להצדקת מדיניותן, בראש ובראשונה נגד בני עמי.

עקב המאסר הממושך שלי היתה לי ההזדמנות לקרוא ספרים ומאמרים שאינם נגישים לנו מחוץ לכלא, בגלל האידיאולוגיה והנורמות החברתיות שלנו. בזכות מסמכים אלה למדתי להכיר לעומקה את ההיסטוריה של המשטר הנאצי ושל רצח-העם שביצע. בתחילת שנות התשעים, כשקראתי מאמרים של האינטלקטואלים הפלסטיניים אדוארד סעיד ועזמי בישארה, גילית עובדות ועמדות שסתרו את אלה שלי ושל פלסטינים רבים: כיוון שכתיבתם עוררה את סקרנותי והולידה בי את הצורך לדעת עוד, התחלתי לקרוא עדויות של ניצולי השואה והכיבוש הנאצי. מסמכים אלה נכתבו על-ידי בני לאומים שונים, יהודים ולא-יהודים.

ככל שהוספתי ללמוד, כך גברה בי ההבנה שהשואה היא אכן עובדה היסטורית; וככל שנעשיתי מודע יותר למימדים העצומים של הפשע שביצעה גרמניה הנאצית נגד היהודים, נגד קבוצות חברתיות ולאומיות אחרות ונגד האנושות בכלל, כך הבנתי שגרמניה הנאצית שאפה לכונן "סדר עולמי חדש" שיישלט על-ידי "גזע ארי טהור," על-ידי החיסול הפיזי של "גזעים נחותים" ושיעבוד עמים אחרים. גיליתי שמוסדות רישמיים "נורמליים" – מערכות בירוקרטיות, מערכות משפט, רשויות חינוך ובריאות, רשויות מוניציפליות, חברות רכבות וגורמים אחרים – השתתפו ביישום הסדר העולמי החדש הזה. בואפן תיאורטי, המטרה הזו, והנצחונות שרשמו לעצמם בתקופה ההיא צבאות הכיבוש הנאציים, איימו גם על קיומם של ערבים ומוסלמים.

יהיה אשר יהיה מספרים של הקורבנות – יהודים ולא-יהודים – מדובר בפשע מונומנטלי. כל ניסיון להכחיש אותו שולל מהמכחיש את אנושיותו, ושם אותו מייד בצד של הרוצחים. כל מי שמכחיש את התרחשותו של האסון האנושי הזה, לא צריך להתפלא כאשר אחרים מכחישים את הסבל והרדיפות שסובלים בני עמו מיד מנהיגים רודניים או כובשים זרים. שאל את עצמך, אני מתחנן בפניך, את השאלה הבאה: האם מאות אלפי עדויות שנכתבו על מחנות הריכוז, על תאי הגזים, על הגטאות והרציחות ההמוניות של הצבא הגרמני ועשרות אלפי מחקרים המבוססים על מסמכים גרמנים, על קטעי סרטים רבים שחלקם צולמו על ידי חיילים גרמניים – האם כל העדויות הרבות הללו מזוייפות מכל וכל?

האם אפשר לסכם את כל זה כמזימה ציונית-אימפריאליסטית ותו לא? האם הווידויים של קצינים נאציים רמי-דרג על תפקידם האישי בפרוייקט ההשמדה של אומות שלמות אינם אלא פרי דמיונן של נפשות מופרעות?

וכל מעשי הגבורה של העמים שנכבשו על-ידי הגרמנים – בראש ובראשונה הרוסים, הפולנים והיוגסלבים – האם גם הם שקרים והגזמות פרועות? האם יתכן שמאבקם של הסובייטים נגד גרמניה הנאצית אינו אלא הזיה? הרוסים ממשיכים לחגוג את נצחונם על גרמניה הנאצית ולזכור מיליונים מבני ארצם, אזרחים וחיילים, שאיבדו את חייהם במאבק הזה. האם גם הם משקרים?

אני מזמין אותך לקרוא מחקרים היסטוריים ועדויות רציניות בטרם תשמיע את ההכרזות הפומדיות שלך. אתה מחלק את העולם לשני מחנות: הציונים האימפריאליסטים, שייצרו את מיתוס השואה, ואויבי האימפריאליזם, היודעים את האמת וחושפים את הקנונייה. אולי אתה חושב שהכחשת השואה מציבה אותך בחזית העולם המוסלמי, ושהסירוב הזה הוא מכשיר יעיל במאבק נגד האימפריאליזם האמריקני וההגמוניה המערבית. למעשה אתה עושה בכך שירות רע ביותר למאבקים עממיים ברחבי הועלם.

במקרה הטוב, אתה הופך את עמך ואת עצמך לנלעגים בעיני הכוחות הפוליטיים המוקיעים את האימפריאליזם, אך אינם יכולים להתייחס ברצינות לרעיונות ולטיעונים שלך משום שאתה מכחיש באופן אובססיבי את קיומה של תקופה היסטורית מתועדת בשפע, שהרבו לחקור אותה, ושהשלכותיה עדיין מורגשות ונידונות בימינו.

במקרה הגרוע, אתה מחליש ומרתיע כוחות פוליטיים, חברתיים ואינטלקטואליים בארה"ב ובאירופה, הדוחים את מדיניות העימות והמלחמה של ג'ורג' בוש, אך נאלצים להגיע למסקנה שגם אתה מסכן את העולם בהכרזות שלך, השוללות את רצח-העם שאירע, ובתוכנית הגרעין שלך.

במה שנוגע למאבקו של עמי על עצמאותו וחירותו: אולי אתה רואה בהכחשת השואה גילוי תמיכה בפלסטינים? כאן אתה טועה שוב. אנו נאבקים על קיומנו ועל זכויותינו כנגד העוול ההיסטורי שנגרם לנו ב- 1948. לא נזכה בניצחון ובעצמאות שלנו על-ידי שלילת רצח-העם שבוצע נגד העם היהודי, גם אם הכוחות הכובשים כיום את ארצנו ומנשלים אותנו הם חלק מהעם הזה.

פורסם ב- MRZine ב- 14 בדצמבר 2006, www.monthlyreview.org/mrzine

Zurück zu den Ursprüngen:
Ahmadinidschd gegen die Palästinenser
Die Konferenz der Holocaust-Leugner in Teheran hat weltweite Proteste und Abscheu hervorgerufen. Bei aller Abwegigkeit des Vorhabens, das umfangreichste und wohl besterforschte Verbrechen der Menschheit in Frage zu stellen, dürfte Ahmadinidschads Projekt zu einem Schuss nach hinten werden...

Holocaust-Konferenz:
Der Iran wird stärker und die Welt gähnt
Man kann sich über die Konferenz der Schoah-Leugner in Teheran lustig machen, wie es der Historiker Professor Moshe Zimmerman vorgeschlagen hat. Man kann diese Reaktion aber auch als ein weiteres Symptom des chronischen Müdigkeitssyndroms betrachten, das den Westen angesichts des wachsenden islamischen Extremismus erfasst hat...

http://www.sfcg.org/cgnews
שירות החדשות CGNews מציע חדשות, מאמרי דעה, כתבות ופרשנויות של מומחים מקומיים ובינלאומיים, העוסקים בטווח רחב של נושאים הקשורים למזרח-התיכון.
hagalil.com 24-02-2004


DE-Titel
US-Titel
Books




 

מה אתם חושבים?

Copyright: hagalil.com / 1995...

haGalil onLine